Digitaal ondertekenen bij RNHB

RNHB werkt volop aan de doorontwikkeling van de dienstverlening aan klanten en tussenpersonen. Om het kredietverleningsproces efficiënter in te richten, digitaliseren we het ondertekenen van offertes (kredietovereenkomst).

Vanaf 25 juli 2019 kunnen u en uw klanten gebruik maken van de mogelijkheid om offertes rechtsgeldig digitaal te ondertekenen via Ondertekenen.nl. Wij maken hierbij gebruik van een gecertificeerd platform waarbij de veiligheid is gegarandeerd en uw klant kan inloggen met een iDIN-identificatie (www.idin.nl). Dankzij het digitaal ondertekenen van offertes wordt het ondertekeningsproces voor u en uw klanten sneller en makkelijker.

    Processtappen digitaal ondertekenen

  1. 1

    Zodra een offerte klaar staat om digitaal ondertekend te worden, ontvangt u een persoonlijk bericht per e-mail. Een offerte blijft zoals gebruikelijk 14 dagen geldig en staat gedurende deze termijn klaar om digitaal ondertekend te worden.

  2. 2

    U kunt ervoor kiezen om de offerte samen met uw klant op uw kantoor te bespreken en door de klant te laten ondertekenen. Of u stuurt de offerte rechtstreeks door aan uw klant. Alle stappen binnen het ondertekeningsproces gaan altijd via u.

  3. 3

    Als er sprake is van mede-aanvrager(s) en/of borgsteller(s), ontvangen zij automatisch een ondertekenverzoek zodra de hoofdaanvrager getekend heeft.

  4. 4

    RNHB stuurt u de ondertekende offerte persoonlijk toe per mail. U deelt deze vervolgens zelf met uw klant.

  5. 5

    Zodra eventuele mede-ondertekenaar(s) getekend hebben, stuurt RNHB hen een automatische bevestigingsmail, met daarin de ondertekende offerte.

Belangrijke informatie voor u en uw klant

Om alles goed te laten verlopen ontvangen we graag de volgende informatie:

  • De e-mailadressen van eventuele mede-aanvragers en/of borgstellers. Deze gegevens hebben wij nodig om het ondertekenverzoek rechtstreeks toe te sturen aan deze ondertekenaars. U kunt de gegevens opvoeren bij het invullen van het aanvraagformulier op de website.
     
  • De naam en de adresgegevens van de notaris bij wie de hypotheekakte dient te passeren. We gaan ervan uit dat de hypotheekakte dient te passeren bij de notaris die in de koopakte staat.  Als dat niet het geval is,  ontvangen we graag de naam en adresgegevens van de juiste notaris. U kunt dit aan ons doorgeven door een e-mail te sturen naar aanvraag@rnhb.nl.

Offerte op papier ondertekenen?

Het kan zijn dat uw klant de offerte toch op papier wil ondertekenen. Dit is nog wel mogelijk. In dit geval is het belangrijk dat u dit ruim van te voren aangeeft. We zullen de offerte dan handmatig voor u  aanpassen.

Vragen over digitaal ondertekenen?

Wij helpen u graag.