Service & Contact

Vragen? Wij helpen u graag verder

Blijf niet zitten met vragen. Bekijk ons overzicht met veelgestelde vragen onderaan deze pagina. Wilt u liever persoonlijk met ons sparren? U kunt ons op werkdagen tussen 8:30 uur en 17:00 telefonisch en per mail bereiken. 

 

Stel uw vraag

Wij staan u graag te woord op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur. 


RNHB - Contact us - Elise Voor vragen over nieuwe, lopende aanvragen en verlengingsvoorstellen

 

 

RNHB - Contact us - Manuela
Voor vragen over betalingen, aflossingen, bouwdepots en mutaties 

 

 

RNHB - Contact us - Max
Bent u notaris en heeft u voor het passeren van de akte nog vragen? 

 

FAQ Nieuwe aanvragen

Wij verstrekken financieringen vanaf 50.000 euro tot 50 miljoen alles wat daartussenin of soms zelfs boven zit. Dit betekent dat wij zowel particulieren, als professionele vastgoedbeleggers financieren. 

Bij ons kunt u in principe ieder type beleggingspand, waar dan ook in Nederland financieren. Het vastgoed van onze klanten is zeer uiteenlopend. Denk aan:

  • Woonruimtes, zoals woningen, appartementen, studentenkamers of seniorenwoningen.
  • Bedrijfsruimten, van winkelpanden tot een medisch centrum, van een heel kantoorpand tot een klein bedrijf en alles wat daar tussenin zit.
  • Combinatiepanden voor mixed-use bestemmingen. Denk aan een bedrijfsruimte beneden en appartementen boven. 

Bij een aanvraag kijken wij altijd naar de staat van onderhoud, locatie en mogelijkheden van een pand. 

RNHB adviseert niet, wij verstrekken enkel financieringen. Daarvoor werken wij samen met onafhankelijke financieel adviseurs. Zij kunnen u adviseren welke financieringen en voorwaarden het beste bij uw situatie passen. Vind hier een adviseur bij u in de buurt.

Jazeker. De economische binding met én belangen in Nederland zijn voor RNHB leidend bij de beoordeling van een financiering. U doet dus aangifte bij de Belastingdienst in Nederland. U hoeft ook niet persé de Nederlandse nationaliteit te hebben als u vastgoed bij ons wilt financieren. 

FAQ Lopende aanvragen

U wilt een offerte digitaal ondertekenen, maar dat gaat nog niet helemaal soepel. Of u wilt een verbeterpunt melden. Dat kan, meld het ons direct. We helpen u graag verder. U kunt ons op werkdagen tussen 8.30 en 18.00 uur bereiken op telefoonnummer 030-799 66 61.

Heeft uw financieel adviseur een aanvraag voor u ingediend? Dan kunt u voor deze vraag  bij hem/ haar terecht.

Heeft u de aanvraag direct via Mijn RNHB ingediend?

Dan kunt u in ditzelfde portaal te allen tijde de status van uw aanvraag inzien. Ook leest u hier welke acties vereist zijn om uw aanvraag compleet te maken.

Komt u er desondanks niet uit? Stuur ons een e-mail met daarin uw leningnummer en uw vraag. Bijvoorbeeld:
- Waarom wordt er om een bepaald bewijsstuk gevraagd?
- Wanneer kan ik de kredietovereenkomst van RNHB verwachten?

U kunt ons ook bellen op (030) 799 66 66.

Om de actuele waarden van uw pand te bepalen laat u uw vastgoed taxeren door een, bij RNHB aangesloten, taxateur. 

De lijst van aangesloten taxateurs vindt u hier.

FAQ Lopende financieringen

Heeft u een financiering bij RNHB en wilt u iets wijzigen, zoals:

  • Extra aflossen
  • Rentevast periode wijzigen

U kunt uw verzoek online indien door in te loggen op “Mijn RNHB” op de startpagina van onze website. U kunt uw verzoek dan digitaal via het contactformulier indienen. Per mail kan ook, stuur dan een mail naar rnhbbeheer@vestingfinance.nl met daarin uw leningnummer en wat u precies wilt wijzigen.

De verschuldigde rente en aflossing worden in één bedrag van uw rekening afgeschreven. In de jaaropgave van uw lening(en) staat het onderscheid tussen rente en aflossing op uw lening.

Verwacht u betalingsproblemen of heeft u een betalingsachterstand? Bijvoorbeeld omdat u de rente en/of aflossing van uw hypotheek niet meer kunt betalen door een verandering in uw persoonlijke of financiële situatie? Neem dan contact op met het team Preventief en Achterstandsmanagement van Vesting Finance via 088 – 655 50 40.  Vesting Finance verzorgt namens RNHB het hypotheekbeheer. Het is belangrijk dat u tijdig contact met ons opneemt om problemen zo veel mogelijk te voorkomen.

Lees verder

Als uw gegevens veranderen, kunt uw verzoek online indien door in te loggen op “Mijn RNHB” op de startpagina van onze website. U kunt uw verzoek dan digitaal via het contactformulier indienen. Per mail kan ook, stuur dan een mail naar rnhbbeheer@vestingfinance.nl.

Zet in uw e-mail:

  • Het leningnummer (en het nummer van andere personen voor wie de wijziging geldt)
  • Wat u wilt wijzigen
  • De nieuwe gegevens

Let op: extra check rekeningnummer
Als u een ander rekeningnummer doorgeeft en het staat nog niet in ons systeem, dan sturen wij een machtigingsformulier voor incasso naar u toe. Vul dit formulier in en stuur het terug naar:

RNHB
t.a.v. afdeling Beheer
Postbus 2037
3800 CA Amersfoort

Voor de volgende wijzigingen brengt RNHB administratiekosten in rekening:

  • Wijzigen condities van het leningdeel (bijvoorbeeld het maandelijks aflosbedrag) 
  • Wijzigen van de rente tijdens een rentevastperiode
  • Wijzigen zekerheden van de hypotheek
  • Ontslag of bijzetten hoofdelijke aansprakelijkheid
  • Deel royement hypotheek

Als u een wijzigingsverzoek voor uw relatie indient krijgt u van ons informatie over de hoogte van de kosten. Na uw akkoord op de kosten zullen wij u verzoek in behandeling nemen. U dient er rekening mee te houden dat uw verzoek kan worden afgewezen of dat er naar aanleiding van uw verzoek nog om additionele informatie gevraagd kan worden voor de beoordeling. Nadat de kredietanalyse en beoordeling van de stukken door RNHB/kredietgever akkoord zijn bevonden ontvangt u van ons een factuur voor de betaling.  Een wijzigingsverzoek vraagt u aan via rnhbbeheer@vestingfinance.nl of uw account “Mijn RNHB”.

Overig

Bent u ontevreden over onze dienstverlening? Kunnen we iets verbeteren? Laat het ons weten, want we willen graag dat u tevreden bent over onze dienstverlening. We beloven dat we er alles aan zullen doen om nauwkeurig en snel tot een oplossing te komen.

Klacht indienen
U kunt uw klacht indienen via het contactformulier. Binnen 5 werkdagen ontvangt u een ontvangstbevestiging. Wij streven ernaar om uw klacht binnen 6 weken te behandelen. Om uw klacht zo nauwkeurig en objectief mogelijk te beoordelen, behandelen meerdere medewerkers de klacht. Wij informeren u per e-mail over de afhandeling.

Ontevreden over de oplossing?
Het kan zijn dat u ontevreden bent over de oplossing. Geef dit aan ons door via het  contactformulier. Verschillende medewerkers herbeoordelen dan uw klacht. Lees meer.

Over RNHB gegevens WTC

Adres
WTC Utrecht
Stadsplateau 10
3521 AZ Utrecht
Bekijk hier de routebeschrijving

Postadres
Postbus 24049
3502 MA Utrecht
 

Bedrijfsgegevens
AFM: 12044909
KvK:  66858925
BTW: NL856727982B01

Werken bij

Onderneem. Leer. Groei. Dat is werken bij RNHB.  

Hou je van ondernemen, ben je ambitieus en zie jij jezelf als een lifelong learner? Dan pas je goed bij ons team. Bekijk onze openstaande vastgoed vacatures op de Werken Bij RNHB-site.